طریقه نصب افزونه ها

پس از انجام فرآیند خرید، اطلاعات و لینک دانلود محصول برای شما ارسال شده و از این پس در پنل کاربری > بخش دانلودها، همواره به لینک دانلود آخرین نسخه محصول دسترسی خواهید داشت. ابتدا فایل مربوطه را دانلود کنید. محصول خریداری شده شما از فرشمی (فایل دانلود شده برای افزونه‌ها) به شکل pluginname-version-FRASHMI.zip می باشد. برای نصب افزونه ابتدا باید این فایل را اکستراکت (از حالت فشرده خارج) کنید. برای اکستراکت کردن می‌توانید از نرم افزار Winrar برای ویندوز یا مک استفاده کنید.

پس از اکستراکت کردن فایل، برحسب نوع محصول ممکن است با یک یا چند فایل یا پوشه مواجه شوید. فایل زیپ افزونه یا در پوشه plugin قرار دارد و یا مستقیما در پوشه اکستراکت شده وجود دارد. فایل زیپ افزونه معمولا به شکل pluginname.zip می‌باشد. این فایل را باید در وردپرس نصب کنید. از دو راه می‌توانید این کار را انجام دهید.

راه اول: از طریق پنل ادمین وردپرس

به پنل مدیریت وردپرس سایت خود وارد شده و به افزونه‌ها > افزودن از منوی سمت راست وارد شوید. حال روی دکمه بارگذاری افزونه کلیک کنید. بر روی دکمه choose file کلیک کنید و از آدرسی که فایل افزونه (در پوشه اکستراکت شده) قرار دارد فایل را انتخاب کرده و روی دکمه open کلیک کنید. حالا روی دکمه نصب کلیک کنید و منتظر بمانید تا فرآیند نصب کامل شود. پس از نصب کامل افزونه، دکمه آبی رنگ فعال کردن افزونه نمایان می‌گردد. با کلیک روی این دکمه افزونه فعال می‌شود.

راه دوم: از طریق ftp یا فایل منیجر هاست

ftp به نرم افزار دسترسی به هاست از راه دور (از طریق کامپیوتر شخصی) گفته می‌شود. شما می‌توانید مستقیما وارد کنترل پنل هاست خود شده و از طریق file manager به مسیر (public_html) -> wp-contents -> plugins رفته و روی دکمه upload کلیک کنید. حالا فایل زیپ افزونه را بارگذاری کنید و پس از انجام بارگذاری روی دکمه Extract کلیک کنید تا فایل از حالت فشرده خارج شود. حالا به پنل مدیریت وردپرس بخش افزونه ها بروید و افزونه مورد نظر را از لیست فعال کنید.

از طریق نرم افزار ftp هم در ابتدا باید یکی از نرم افزارهای ftp را روی کامپیوتر خود نصب کنید. برای ویندوز نرم افزار Filezila و برای سیستم عامل مک نرم افزار Transmit را پیشنهاد می‌کنیم. حال باید روی دکمه افزودن سرور جدید کلیک کرده و نرم افزار را به سرور سایت‌تان متصل کنید. در اینجا باید اطلاعات هاست‌تان که از طریق شرکت هاستینگ. برای‌تان ایمیل شده از قبیل ip یا یوآرال آدرس سایت، نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید. توجه کنید که پروتوکل را باید بر روی ftp و پورت را روی 21 قرار دهید. حالا بر روی دکمه اتصال کلیک کنید تا به سرور متصل شده و پوشه‌ها نمایش داده شود. حال به آدرس ذکر شده در بالا بروید و همان مراحل بارگذاری پوشه افزونه را تکرار کنید. (توصیه می‌کنیم به جای فایل زیپ پوشه اکستراکت شده افزونه را بارگذاری کنید). سپس به پیشخوان وردپرس بخش افزونه‌ها رفته و افزونه را فعال کنید.

قدرت گرفته از بترداکز